Matbaa sektörüyle direk bağlantılı olarak çalışılılması gereken Kurumsal kimlik çalışmasını bir cümleyle tanımlamak gerekirse; işletmenin görsel, fiziksel, kültürel felsefesini ve vizyonunu kesin çizgilerle belirleme, tüketici nazarında güven ve farklılık algısını aşılama çalışmaların bütünüdür şeklinde tanımlanabilir. Matbaa, kurumsal çalışmaların görsel materyallere dönüştürülmesi noktasında önem arzeden bir konudur. Kurumsal çalışmayla işletmeler sektörde kendine saygın bir yer edinmmeyi, daha akılda kalıcı bir imaj yaratmayı ve hedef kitlesine daha hızlı ve kolay ulaşabilir hale gelmeyi amaçlarlar. Kurumsal kimlik çalışmalarına başlamadan önce bu çalışmaların kendine özgü bazı kurallarının olduğu gerçeğinin işletme tarafından özümsemiş olması gerekir. Bu kuralların başlıcaları aşağıdaki alt başlıklarda görülmektedir. Kurumsal kimlik çalışmaları içerisinde, işletmenin dışarıdan bir bakışta nasıl algılatılmak istendiğini ortaya koyması bakımından logo tasarımının önemli bir yeri vardır. Başka bir ifadeyle tanımlamak gerekirse, dışarıdan bakıldığında işletmenin içini görebilmektir de denebilir.
|